אונדהאוס תוכן לעסקים
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

עצרו גלילה! פסח בא: כך תעשו סדר באתר ותמשכו אליו הרבה יותר לקוחות

כבעלי אתרים, יש לכם 2 נכסים יקרי ערך בחיים. האחד זה הבית שלכם. המקום שהוא רק שלכם. גן העדן הפרטי שלכם. והשני? ובכן, הנכס השני שלכם הוא האתר. אתר האינטרנט שלכם הוא פנינה נדל"נית ממש, נכס, בית, וגם הוא רק שלכם. ממש כמו בבית, כך גם אתר האינטרנט שלכם זקוק לניקיון יסודי ולסדר, לפחות פעם בשנה.

חג הפסח הממשמש ובא הוא הזדמנות נפלאה לעצור ולשאול את עצמנו כמה קושיות: האם אתר האינטרנט שלי מעודכן? מה יגידו האורחים כאשר הם יכנסו לראשונה לאתר? האם האתר מסביר פנים? מובן? האם האתר מניב את התוצאות המיוחלות? מהי האסטרטגיה השיווקית מאחורי האתר, והאם היא עובדת?

אז רגע לפני שחג הפסח מגיע, פנו לעצמכם קצת זמן ותעשו סדר בנכס הדיגיטלי הכי חשוב שלכם – אתר האינטרנט.
איך עושים את זה? זה די פשוט.
עקבו אחר הטיפים הבאים שהכנו עבורכם.

ברוכים הבאים אל הבית, לעמוד הבית

אם אתר אינטרנט הוא נכס, אז עמוד הבית הוא ללא כל צל של ספק –  הסלון. זה המקום הראשון שמבקרים רואים כאשר הם נכנסים לאתר, וזה העמוד שקובע את הרושם שיווצר באורחים.

זכרו, אין הזדמנות שנייה ליצור רושם ראשוני, לכן בדיקה קפדנית של דף הבית היא בבחינת הכרח לקראת חג הפסח. למעשה, על פי מחקרים שבדקו התנהגות גולשים ברשת לאורך זמן עולה כי יש 0.05 שניות בלבד ליצור רושם ראשוני, זה הכול! אם לא מצליחים ללכוד את תשומת ליבם את האורחים מיד, הם עלולים לעשות את ליל הסדר עם משפחה אחרת…וחבל ☹.

לכן, כדאי מאוד לבדוק האם עמוד הבית שלכם ממלא את מלוא הפוטנציאל הגלום בו:

  1. האם עמוד הבית נעים לגלישה? – אם לא, השקיעו זמן בתיקון ושיפור חוויית המשתמשים.
  2. האם הוא מעוצב היטב? – אם לא, כדאי לעצב מחדש את העמוד או לפחות לשפר אותו מבחינה עיצובית.
  3. האם הוא מובן וברור מבחינת התוכן? – אם לא, כתבו מחדש את הקופי של האתר.
  4. האם הקישורים עובדים או שהם "שבורים"? האם הקישורים באתר ואל האתר מגיעים מעוגני מילות מפתח רלוונטיים? – כדאי לעבור קישור קישור בעמוד הבית ולבדוק היטב את תקינותו.
  5. האם יש קריאה ברורה לפעולה בעמוד הבית? האם הגולשים באתר מבינים מה מצופה מהם לעשות בעמוד הבית? – חדדו לגולשים שלכם מה מצופה מהם לעשות בעמוד הבית – להירשם, לקנות, להוריד תוכנה, לעבור לעמוד אינטרנט אחר וכו'.
  6. האם יש תוכן עדכני ורלוונטי או שמא דברים השתנו מאז עודכן האתר לאחרונה? – חשוב לעדכן את עמוד הבית כך שהתוכן שלו יהיה עכשווי, רלוונטי ואקטואלי.
  7. האם התמונות והסרטונים עובדים? והאם הם עדיין רלוונטיים? – תמונות נועדו להדגיש ולחזק את הפעולות שמעוניינים שהגולשים יבצעו, לכן, חשוב לבדוק מדי תקופה שכל הסרטונים עובדים בעמוד הבית, שרואים היטב את התמונות ושאין עומס של אלמנטים גרפיים.
  8. האם עמוד הבית עולה במהירות או באיטיות? – וודאו שעמוד הבית עולה במהירות, ואם לא הפחיתו מהעומס על עמוד הבית (כווצו תמונות כבדות, הסירו תמונות מיותרות או שדרגו לסרטונים שאינם כבדים ומעמיסים על האתר). בדקו כאן: מהירות טעינת אתר.
  9. בדקו את ביצועי העמוד בגוגל אנליטיקס: מה שיעור הנטישה מעמוד הבית? כמה זמן מבקרים נוהגים לשהות בעמוד הבית? האם הם לוחצים על קישורים בעמוד הבית?. התחברות: לגוגל אנליטיקס.
  10. האם עמוד הבית דומה לעמודי הבית של מתחרים או שיש בו ייחוד ובידול? – אם אין בידול, הגיע הזמן לחשיבה אסטרטגית וליצירת ייחוד לאתר האינטרנט שלכם.

תשובות לשאלות פשוטות אלו יאפשרו לכם להבין האם אתם צריכים לעשות סדר בעמוד הבית לקראת בוא האביב או לא.

כעת, אחרי שעשינו ניקיון יסודי בסלון והרשמנו את האורחים, אפשר לנקות את שאר החדרים בנכס הדיגיטלי שלכם ולגעול אותם מחמץ.

עושים סדר בחדר: מגעילים את עמודי האתר מחמץ

אחרי שסידרנו וניקינו את עמוד הבית, הגיע תורם של שאר החדרים בנכס האינטרנט שלכם. נכון, יש לא מעט אתרים בהם רוב הפעילות מתרחשת בסלון, קרי: בעמוד הבית, אבל תמיד קיים סיכוי שהאורחים ינדדו לחדרים נוספים באתר, על כן, צריך לוודא שגם עמודים פנימיים באתר ממלאים את ייעודם.

לשם כך, ענו לעצמכם על הקושיות הבאות:

  1. האם העיצוב של הדפים הפנימיים יפה ומושך? – אם לא, יש לשקול עיצוב מחדש של העמודים הפנימיים.
  2. האם יש עמודים פנימיים מיותרים? לא מעודכנים? לא רלוונטיים? – אם כן, שימו אותם בארכיון או עדכנו אותם כך שיתאימו לרוח הזמן.
  3. האם יש קישורים פנימיים בין עמודי האתר השונים? אם אין אז זה הזמן להוסיף, זה תורם לחוויית הגלישה באתר וגם תורם לקידום האתר במנועי החיפוש. בדקו האם הקישורים הפנימיים והחיצוניים באתר עובדים כראוי? והאם הקישורים יוצאים מעוגנים מתאימים?
  4. שאלו את עצמכם – איזו מטרה ממלא כל עמוד פנימי באתר? אם אין מטרה לעמודים מסוימים, כדאי לעדכן את העמודים כך שהיה להם ייעוד ותכלית.
  5. האם העמודים הפנימיים ברורים? מובנים? מניעים לפעולה? – אם לא, תקנו אותם וודאו שהכול ברור, פשוט, משכנע ובהיר.
  6. האם יש תמונות, סרטונים, דיאגרמות, דמו או עזרי המחשה אחרים בעמודי האתר הפנימיים? – אם אין, אז כדאי להוסיף, זה תורם להעשרת חוויית הגולשים ומגדיל את הסיכוי שיבצעו את הפעולה הרצויה לכם.
  7. בדקו את ביצועי העמודים הפנימיים בגוגל אנליטיקס. עדכנו עמודים בעלי שיעור נטישה גבוהים, רעננו את העיצוב והתוכן בעמודים שזמני השהייה בהם קצרים וחדדו את ההנעות לפעולה בעמודים לא מניבים.

מהו סדר פסח ללא אפיקומן?

ממש כמו בליל הסדר, כך גם המבקרים באתר האינטרנט זקוקים לאפיקומן. על פי המסורת היהודית, האפיקומן נועד לעורר עניין בילדים ולגרום להם לשאלות שאלות הנוגעות למנהגי החג ולמסורת, ועידוד זה לילדים מתבצע  באמצעות החבאת האפיקומן ומתן מתנה לילד או לילדה שמצאו אותו.

המבקרים באתר האינטרנט שלכם לא שונים מהילדים המתרוצצים בבית ומחפשים את האפיקומן בליל סדר פסח. גם אותם צריך לעורר ולעודד וגם להם מגיעות מתנות. לכן, ניקיון פסח באתר הוא גם הזדמנות לוודא כי באתר שלכם מסתתר "אפיקומן" המעודד את המבקרים לפעול באתר.

האפיקומן הדיגיטלי שלכם יכול ללבוש מגוון צורות ופנים, כפי שנראה להלן, וניתן לבחור באחד או כמה מהרעיונות השיווקיים הבאים לאתר שלכם:

מבצעים והנחות – אנשים בכל מקום, מכל מין ובכל גיל אוהבים מתנות, אז למה לא לתת להם?! דאגו שיהיו לכם הנחות ומבצעים אטרקטיביים באתר, זה מקדם מכירות מספר אחת!

דיוור ישיר ללקוחות – ניוזלטר הוא כלי שיווקי רב עוצמה. הוא מאפשר לשמור על קשר רציף עם לקוחות, להעשיר אותם, ליידע אותם בדברים חדשים, לתחזק את הקשר עימם, להציע להם הצעות מכירה אטרקטיביות ועוד ועוד. דיוור ישיר יכול להיערך כיום דרך המייל, אך אפשר גם לדוור ב-SMS , וכדאי מאוד לשקול לשלב דיוור ישיר באתר האינטרנט שלכם.

בלוג – אם עוד אין בלוג באתר שלכם, אז לקראת חג הפסח הבא עלינו לטובה, כדאי מאוד להוסיף  בלוג לאתר שלכם. למה בלוג? כי הבלוג הוא זירה ייחודית. מצד אחד, הבלוג הוא לא האתר המעונב והפורמלי, אך מן הצד השני הבלוג כן מקושר לאתר. ככזה, ניתן לכתוב בבלוג מידע, כתבות ומאמרים, לשלב סרטונים ותמונות שהם פחות רשמיים, יותר קלילים, אך עם זאת רלוונטיים לקהל היעד שלכם. בלוג הוא מקום שהכללים הרגילים הרשמיים לא חלים עליו, לכן ניתן באמצעותו לתקשר עם לקוחות (על ידי מתן אפשרות להגיב לפוסטים), אפשר להעשיר את הלקוחות שלכם בידע דרך הבלוג, לספק להם חדשות מעניינות, לשעשע וליצור תקשורת אינטראקטיבית.

שיתוף והעברת המסורת לדורות הבאים

כידוע, מטרתו העיקרית של חג הפסח הוא שיתוף והעברת סיפור יציאת בני ישראל ממצרים – לדורות הבאים. כמו ההגדה של פסח כך גם אתר האינטרנט שלכם הוא בסיס להעברה, הפצה ושיתוף של מידע. לכן, מומלץ מאוד לדאוג לקראת חג הפסח שבאתר שלכם יהיה מה לשתף עם אחרים וגם שיהיה איך לשתף עם אחרים.

  • אנחנו חיים בעידן של רשתות חברתיות, לכן כדאי לדאוג לחיבור בין האתר לבין העמודים העסקיים שלכם ברשתות החברתיות. זה יאפשר שיתופים מהירים והעברת מידע שיווקי לכמות גדולה של אנשים בלחיצת כפתור.
  • דאגו לתוכן מעניין, מושך ומיוחד באתר ובבלוג שיגרום לכמה שיותר אנשים לרצות לשתף אותו.
  • בבלוג ובעמודים פנימיים שבהם זה יכול להיות רלוונטי (כתבות, מאמרים וכו'), השאירו אפשרות לגולשים להגיב – זה התשתית לתקשורת דו כיוונית ובלתי אמצעית ביניכם לבין לקוחותיכם.

לחיים!

חג הפסח הוא אמנם חג של סדר וניקיון, אבל הוא גם חג של חירות לכן הוא גם חג של שימחה וגיל. אחרי שמסיימים עם הניקיונות וההכנות, אפשר לשבת, לנוח ולהירגע עם כוס יין (או 4 כוסות יין, כנהוג בחג הפסח😊) ופשוט לתת לאתר האינטרנט שלכם לעבוד עבורכם.

יש לכם אתר אינטרנט ולא בטוחים שהוא מעודכן? זקוקים לעזרה מקצועית בעיצוב מחדש של האתר? מעוניינים לשפר את התוכן באתר? או אולי אתם רוצים לשדרג את הסרטונים והתמונות לקראת החג? התקשרו עוד היום ל'אונדההאוס – דיגיטל אישי לעסקים' ונדאג שהאתר שלכם לא רק יהיה נקי, מצוחצח ומסודר לחג הפסח כי אם גם ימשוך הרבה יותר לקוחות. 

חג פסח שמח וכשר!

שנדבר?

כמה פרטים קטנים ואנחנו חוזרים אליך לעשות לך סדר!

יש ספקות?

לא בטוחים ב-100% אם אנחנו הכתובת המדויקת עבור התוכן ללקוחות שלכם? מובן לחלוטין.

אני מזמינה אתכם לדבר ולהכיר קצת, ללא התחייבות.
דילוג לתוכן