אונדהאוס תוכן לעסקים
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

המפתח להכרת הלקוחות שלכם הוא עריכת מחקר מילות מפתח

כאשר משווקים ומפרסמים עסקים פיזיים כמו למשל חנות, אפשר להגיד ברמה גבוהה של ביטחון שבעל חנות מכיר את חוג לקוחותיו. חלק מהלקוחות הוא מכיר באופן אישי, מאחר שהוא מקיים עימם שיחות מקצועיות ולעיתים אישיות, בעוד שלקוחות אחרים הוא מכיר באופן כללי יותר – הוא יודע את גיל הלקוחות הנוהגים לפקוד את החנות, את המגדר שלהם, את המועדים בהם הלקוחות נוהגים להגיע לחנות שלו, ואם הזיכרון של בעל החנות ממש טוב אז הוא גם יודע מה כל לקוח ולקוחה אוהבים לקנות על פי היסטוריית הקניות הקודמת שלהם, מה הם לעולם לא יקנו ואילו מבצעים מושכים אותם. אבל מה קורה בעולם הדיגיטלי? בעולם שבו אין מגע ישיר או מפגש פיזי בין בעלי העסקים לבין לקוחותיהם? בעולם שרשת האינטרנט מתווכת בין קונים למוכרים? כיצד במצב כזה בעלי עסקים יכולים להכיר את לקוחותיהם? להתוודע אליהם? ללמוד על אודותיהם על מנת להתאים להם מסרים שיווקיים וקמפיינים פרסומיים? התשובה לשאלה זו, כפי ש"רמזתי" כבר בכותרת, היא מחקר מילות מפתח. בעולם הדיגיטלי המפתח להכרת המאפיינים ולהבנת הרצונות, הצרכים, השאיפות, החלומות וגם הפחדים של קהל הלקוחות הפוטנציאלי שלכם טמון במחקר מילות מפתח.

עכשיו אתם בטח שואלים את עצמכם מה זה מחקר מילות מפתח? איך עושים מחקר שכזה? עד כמה המחקר מורכב? וכיצד ממנפים אותו לטובת שיווק וקידום העסק המקוון שלכם?
למרבה המזל יש לנו כיום כלים יעילים, כגון כלי מילות מפתח שונים ומגוונים, שעוזרים להכיר טוב יותר קהל היעד שלנו.
על מה בדיוק אני מדברת אתם שואלים?
פנו לעצמכם 5 דקות בלבד ומיד תבינו…

מוכנים?
יאללה, בואו נתחיל!

מהו מחקר מילות מפתח?

ההתנהגות האנושית משתנה תדיר. אם לפני 3 עשורים אנשים גילו אתר, עמוד אינטרנט או בלוג חדשים דרך דיוור ישיר, מפה לאוזן או דרך הודעת טקסט ששלח חבר, הרי שכיום אנשים מחפשים וגם מוצאים תשובות לשאלות דרך מנוע החיפוש של גוגל ואפילו דרך חיפוש ברשתות החברתיות.

איך הם מחפשים?

פשוט מאוד, מקלידים ביטוי מפתח או מילת מפתח בשורת החיפוש של מנוע החיפוש של גוגל או בשורת החיפוש של הרשת החברתית, ובהתאם למילת המפתח שהקלידו נחשפות בפניהם תוצאות רלוונטיות, כאלו שעולות בקנה אחד עם הביטוי או המילה שחיפשו.
עכשיו נשאלת השאלה כיצד ידעו בעלי העסקים, שאתרי בית העסק שלהם מוצגים בעת הקלדת מילים מסוימות, אילו מילים חיפשו לקוחותיהם? האם הם השתמשו באינטואיציה שלהם? האם הם הרימו טלפון לכל אחד ואחת מהלקוחות שלהם ושאלו אותם באופן אישי מה הם מחפשים בגוגל או ברשתות החברתיות? האם יש להם גישה לכדור בדולח שמנבא עתידות?
התשובה היא לא. ממש לא.
הם פשוט ערכו מחקר מילות מפתח וגילו באמצעותו מה הלקוחות שלהם מחפשים.

מיליוני אנשים משתמשים במנועי חיפוש וברשתות החברתיות מדי שעה, מדי יום מסיבות שונות, החל מבדיקת מזג האוויר ועד לאיתור מלון, בעלי מקצוע או מציאת מקום בילוי. מילות מפתח אלו הן המילים והביטויים שאנשים משתמשים בהם כדי למצוא את מה שהם מחפשים, ומילות מפתח אלו יכולות לספק למשווקים ולבעלי עסקים, כמוכם, מידע יקר ערך על מה הקהל שלכם מחפש וכיצד ניתן להתאים את מסרי הפרסום לצרכים, לתחומי העניין, לגיל ולמאפיינים הייחודיים של הקהל שלכם.

מחקר מילות מפתח לעומת מחקר קהלים

בעולם השיווק הדיגיטלי נהוג להבחין בין מחקר מילות המפתח, המתאים לקידום אורגני ולקידום ממומן של אתרי אינטרנט, עמודי אינטרנט ובלוגים במנועי החיפוש לבין מחקר קהלים, שנהוג ברשתות חברתיות כמו פייסבוק ואינסטגרם. בעוד מטרתו של מחקר מילות מפתח היא למצוא מילים וביטויים רלוונטיים לתחום העיסוק של החברה, מטרת מחקר קהלים הוא להכיר את קהל היעד על פי פרמטרים דמוגרפיים והתנהגותיים כגון: גיל, מיקום גיאוגרפי, ג'נדר, תחומי עניין, היסטוריית קניות וכו', ועל בסיס מחקר קהלים לבנות מסע פרסום ברשת החברתית. 

יחד עם זאת, גם ברשתות חברתיות גולשים מבצעים חיפושים חופשיים באמצעות הקלדת מילות מפתח, וכדאי לשלב את מילות המפתח שמוצאים במחקרי מילות המפתח גם בתוכן האורגני והממומן של בית העסק גם ברשתות החברתיות.

חשיבות של מחקר מילות מפתח

מחקר מילות מפתח הוא כלי חשוב לניתוח, השוואה ותיעדוף של מילות מפתח והוא מאפשר לבעלי עסקים ומשווקים לגלות את השפה שבה נוהג להשתמש קהל היעד שלהם. לאחר ביצוע מחקר מילות מפתח ניתן למקד את התוכן בנכסים הדיגיטליים, ולהגדיל באופן משמעותי את הסיכוי שהלקוחות ימצאו אתכם בדפי התוצאות של מנוע חיפוש גדול ומשפיע כמו זה של גוגל. 

בעזרת מחקר מילות מפתח מגלים אילו מילים מקלידים הגולשים כאשר הם מחפשים מוצר או שירות כמו זה שאתם מספקים, ואף ניתן להכיר את הפסיכולוגיה של קהל היעד ולדעת מה הוא רוצה. את מילות המפתח שמאתרים במחקרי מילות מפתח יש לשלב בתוכן האתר, הבלוג או עמוד האינטרנט, בקמפיין הממומן בגוגל אדס אבל גם בעמודים העסקיים ובקמפיינים הממומנים ברשתות החברתיות.

שילוב מילות המפתח בתוכן העמודים והקמפיינים יעזור לגוגל ולרשתות החברתיות "להבין" כי יש כאן עמוד הרלוונטי למילת החיפוש שהקלידו הגולשים ויגדיל את החשיפה של האתר או העמוד בפני לקוחות רלוונטיים.

כלים יעילים לביצוע מחקרי מילות מפתח:

נכון להיום עומדים לרשותנו מגוון כלים לביצוע מחקר מילות מפתח, חלק כלים חינמיים לחלוטין וחלקם בתשלום. אסקור את העיקריים שבהם בשורות הבאות:

  1. מתכנן מילות המפתח של גוגלמתכנן מילות המפתח של גוגל נחשב לחלוץ בתחום מחקר מילות המפתח, וכלים רבים שפותחו לאחריו שאבו השראה ממנו. כלי זה של גוגל נחשב לאחד הכלים הבולטים והחשובים ביותר לאיתור מילות מפתח והוא הכרחי לכל מי שמעוניין לקדם את האתר, הבלוג או עמוד הנחיתה שלו ולכל מי שמשיק קמפיין ממומן בגוגל אדס. בנוסף למציאת מילות מפתח, כלי זה מציע גם רעיונות למילות מפתח רלוונטיות נוספות, כאלו שהמשווקים אולי לא חשבו עליהן בעצמם.

בעת שימוש במתכנן מילות המפתח של גוגל אנחנו יכולים ללמוד כמה דברים חשובים:

  • כמה חיפושים יש למילת מפתח/ביטוי מפתח בממוצע מדי חודש בגוגל?
  • שיעור התחרות של כל מילת מפתח/ביטוי מפתח? כמה עסקים משקיעים במילת המפתח ויוצרים תחרות – קטנה/בינונית/גדולה?
  • מה העלות של קליק עבור כל מילת מפתח/ביטוי מפתח במידה ועורכים קמפיין ממומן? מה הסכום המינימלי שיש להשקיע כדי שמודעת הפרסום תופיע בעמוד הראשון? ומהו הסכום המקסימלי שכדאי להשקיע כדי שמודעות הפרסום תופיע בעמוד הראשון?
  • בנוסף כאמור, ניתן לקבל רעיונות למילות מפתח רלוונטיות נוספות.

צילום מסך ממתכנן מילות המפתח של גוגל. הקלדתי במתכנן מילות המפתח את הביטוי "מילות מפתח" וניתן לראות שהמתכנן הציע לי מילות מפתח נוספות, הוא מראה את כמות החיפושים החודשיים של כל מילת מפתח בממוצע, את התחרות של כל מילת מפתח וגם את העלויות של כל קליק לכל מילת מפתח בקמפיין ממומן בגוגל אדס.

כעת יש נבחין בין מילות מפתח עם זנב ארוך (Long Tail Keywords) לבין מילות מפתח עם זנב קצר (Short Tail Keywords).
מילות מפתח עם זנב קצר: אלו הן למעשה מילות מפתח מאוד כלליות, למשל: "צימרים", "אופניים", "שמלה", "ספורט", "איפור" וכו'. מדובר במילים כלליות מאוד המאגדות בתוכן תתי-נושאים או תתי-תחומים.

מילות מפתח עם זנב ארוך: אלו הן בעצם מילות מפתח או יותר נכון ביטויי מפתח ספציפיים יותר, לאו דווקא ארוכים יותר, אבל ממוקדים יותר. למשל "צימרים בצפון הגולן", "אופניים חשמליים לילדים בתל אביב", "שמלת ערב למידה 38", "מרתון תל אביב 2022", "מסקרה טבעונית", "חטיפים ללא גלוטן" וכו'. כפי שניתן לראות כאן מדובר בביטויי מפתח שהם מפורטים יותר וספציפיים יותר.
מדוע אני מטרידה אתכם עם זנבות?
ובכן, מומלץ מאוד לחקור ביטויי מפתח בעלי זנב ארוך ולהשקיע בהם, מאחר שהם ספציפיים וממוקדים והם בדרך כלל קלים וזולים יותר לקידום ולפרסום כי התחרות עליהם קטנה יותר (בדרך כלל). לכן חשוב לחקור ביטויי מפתח עם זנב ארוך ולשלב גם אותם בתוכן האתר, הבלוג והעמודים העסקיים ברשתות החברתיות.

 

2. גוגל טרנדס – גוגל טרנד הוא עוד כלי שכדאי להכיר מקרוב והוא מסייע באיתור טרנדים ברשת. התוצאות של גוגל טרנד מובאות כגרפים המציגים את הפופולריות של מילות מפתח שונות בקרב גולשים. כלי זה מאפשר למשווקים ובעלי עסקים אונליין להכיר מגמות של חיפושים, לבחון את מידת העניין של גולשים בנושא מסוים בזמן מסוים, לערוך השוואה בין מספר מילות מפתח פופולריות, לבחון עליה או ירידה בפופולריות של מילות מפתח מסוימות וכן מאפשר לערוך השוואה בין מילות מפתח על בסיס פילוח של מאפיינים והשוואה על בסיס התנהגותם ואופיים של הגולשים. 

בעת שימוש בגוגל טרנד אנחנו יכולים ללמוד כמה דברים חשובים:

  • להשוות את פופולריות של כמה מילות מפתח לאורך זמן.
  • להבין מהי הכמות הממוצעת של החיפושים היומיים של מילות מפתח.
  • לבחון מתאם בין עליה בפופולריות של מילת מפתח אחת לעומת ירידה בפופולריות של מילת מפתח אחרת.
  • להבין מאיזו מדינה הגיעו הגולשים שחיפשו מילת מפתח מסוימת? מאיזו אזור גיאוגרפי: עיר או אזור במדינה?
  • ולגלות מהיכן גולשים מחפשים את מילות המפתח – דרך גוגל? כטקסט? כתמונה? ביוטיוב?

גוגל טרנד מציגה טרנדים בישראל בנושא המונדיאל שקרב ובא. כאן ניתן לראות את גרף מידת העניין של גולשים במונדיאל.

 

גוגל טרנד מציגה את שיעור העניין של גולשים במונדיאל בהתאם למחוזות בישראל. כפי שניתן לראות בברור באזור הדרום יש התעניינות גדולה יותר במונדיאל בהשוואה למחוז המרכז, תל אביב, הצפון וחיפה.

 

3. Answerthepublic – כלי נוסף לאיתור מילות מפתח שכדאי להכיר הוא Answerthepublic. מדובר בכלי ידידותי למשתמשים שיכול לגלות לנו מה אנשים שואלים לגבי נושאים או ביטויים מסוימים. בעזרת כלי "ענה לציבור" (תרגום חופשי ל-Answer the public) ניתן לשאוב השראה למספר אדיר של רעיונות למילות מפתח בצורת שאלות שגולשים נוטים לחפש במנועי חיפוש.

צילום מסך מכלי Answer the public. כפי שניתן לראות, לאחר שהקלדתי בשורת החיפוש את המילה "New York", נחשפו בפני עשרות שאלות הרלוונטיות לעיר ניו יורק, וניתן ללמוד על התנהגויות גולשים בנושא זה, ולהבין מה הם מחפשים. את השאלות והתשובות האלו כדאי מאוד לשלב בתוכן המקודם.

 

4. Keywordtool: כלי נוסף שניתן להשתמש בו הוא ה-keywordtool. בעזרת כלי זה ניתן לקבל רעיונות בסיסיים והצעות למילת מפתח שמקלידים. לכן כלי זה יכול להיות שימושי. מאוד קל להשתמש בכלי זה והוא למעשה משתמש בהשלמה האוטומטית של גוגל על מנת ליצור רשימה של רעיונות למילות מפתח נוספות רלוונטיות ובעלות זנב ארוך.

בעת שימוש ב-Keywordtool אנחנו יכולים ללמוד כמה דברים חשובים:

  • נפח חיפוש חודשי ממוצע של מילות מפתח/ביטויי מפתח בגוגל.
  • לאתר טרדנים ומגמות של מילות מפתח – עליות וירידות בפופולריות של מילים מסוימות בדומה לגוגל טרנד.
  • מידת התחרות של כל מילת מפתח/ביטוי מפתח.
  • עלות לקליק של כל מילת מפתח/ביטוי מפתח.

צילום מסך עמוד הבית של אתר Keywordtool. ניתן להזין מילת מפתח, מדינה ושפה. לאחר הזנת פרטים אלו כלי זה יציג נפחי חיפוש, את מידת התחרות של כל מילת מפתח, עלות לקליק בקמפיינים ממומנים והוא גם  יציע רעיונות למילות מפתח רלוונטיות נוספות בעלות זנב ארוך שיאפשרו לנו למקד את מאמצי הפרסום ולחסוך בהוצאות השיווק.


מה עושים לאחר מחקר מילות מפתח?

כמו בכל מחקר, גם לאחר שעורכים מחקר מילות מפתח מגיע שלב ניתוח הנתונים שאספנו. מומלץ מאוד לפתוח קובץ אקסל ולמפות את מילות המפתח שאיתרנו במחקר לפי מספר פרמטרים:

  • טור ראשון – מילות מפתח/ביטויי מפתח
  • טור שני – כמות חיפושים חודשיים 
  • טור שלישי – שיעור התחרות על כל ביטוי

עכשיו שכל הנתונים פרושים לפניכם תוכלו להתחיל לנתח ולהבין אילו ביטויי מפתח לשלב באתר, בבלוג, בעמוד הנחיתה ובקמפיינים הממומנים. בנוסף על פי מחקר מילות מפתח יוצרים היררכית עמודים נכונה לאתר האינטרנט.

חשוב לוודא שמילות המפתח שבחרתם כוללות את המוצרים או השירותים שאתם מספקים, אם אתם עסק מקומי/עירוני חשוב לשלב מילות מפתח שכוללות את האזור הגיאוגרפי של בית העסק (תחשבו למשל על פיצרייה שמציעה משלוחים בעיר מסוימת, אין לאותה פיצרייה טעם להשקיע בקידום מילות מפתח שאינן כוללות משלוחים לעיר או לאזור שבו היא מבצעת בו משלוחים, זה בזבוז של כסף). כמו כן, כדאי גם לבחור מילות מפתח בעלות זנב ארוך, כלומר מילות מפתח ספציפיות ולא כלליות מדי, שוב כדי שלא לבזבז זמן וכסף בקידום מילות מפתח שאינן רלוונטיות.

ומה השלב הבא במחקר מילות מפתח?

השלב הבא הוא השלב האחרון, אבל חשוב לציין כי זה לא השלב הסופי. באופן כללי, מחקר מילות מפתח הוא מחקר שיש לערוך אותו מדי תקופה, שכן נטיות חיפוש של גולשים והתנהגויות של גולשים משתנות תדיר, בהתאם לאופנות חדשות ולטרדנים. 

כעת אחרי שערכנו ניתוח למחקר מילות המפתח וראינו אילו מילות מפתח פופולריות, אילו טרנדים מקובלים בתקופה הזו ורלוונטים לתחום העיסוק שלנו, מה לקוחות פוטנציאליים שואלים ברשת בהקשר לתחום העיסוק שלנו ואילו מילות מפתח הן תחרותיות פחות או יותר,  אפשר להתחיל ליישם הלכה למעשה.

איך עושים את זה?

תלוי באיזה אפיק בוחרים לקדם את העסק המקוון:

  • בקידום אורגני של אתר אינטרנט או בלוג יש לקבוע את היררכית האתר בהתאם למסקנות מחקר מילות המפתח ולשלב את מילות המפתח בעמודים השונים. כדאי לייעד לכל מילת מפתח או משפחת מילות מפתח דומות עמוד אחד באתר כדי שעמוד זה יהווה עמוד נחיתה עליו גולשים נוחתים כאשר הם מקלידים מילת מפתח מסוימת. יש לשלב את מילת המפתח במטא תגס (תיאור, מילות מפתח וכותרת), יש לדאוג שעוגני הקישורים יהיו ממילות המפתח ויש לערוך אופטימיזציה לעמודי האתר בהתאם למילות המפתח שאיתרנו במחקר וייעדנו לכל עמוד.

 

  • בקידום ממומן ניתן להשתמש במחקר מילות מפתח ובמילים שמצאנו כרלוונטיות לצורך פרסום האתר בקמפיין גוגל אדס. כאן כדאי לשים לב לעלות פר קליק עבור כל מילת מפתח. לרוב, ככל שנבחר בקמפיין הממומן שלנו מילות מפתח כלליות יותר (זנב קצר), כך המחיר לקליק צפוי להיות יקר יותר, ולהפך – ככל שנשלב בקמפיין הממומן  מילות מפתח בעלות זנב ארוך יותר, כך העלות פר קליק צפויה להיות זולה יותר.

 

  • ברשתות החברתיות גם כדאי לשלב מילות מפתח שאיתרתם בשלב מחקר מילות המפתח בתוכן של הפרסומים ובעמודים העסקיים. שכן גם ברשת החברתית גולשים מחפשים באופן אורגני ומוצאים מידע לאחר שהקלידו בשורת החיפוש של הרשת החברתית מילות מפתח מסוימות.

רוצים לדעת מה הלקוחות שלכם מחפשים? ערכו מחקר מילות מפתח!

יש לכם שאלות בנושא מחקר מילות מפתח? רוצים לערוך מחקר מילות מפתח ולא יודעים איך להתחיל? הגעתם בדיוק למקום הנכון. אנו באונדהאוס כאן עבורכם ונשמח לייעץ, ללוות ולתמוך בקידום העסק הדיגיטלי שלכם.

 

שנדבר?

כמה פרטים קטנים ואנחנו חוזרים אליך לעשות לך סדר!

יש ספקות?

לא בטוחים ב-100% אם אנחנו הכתובת המדויקת עבור התוכן ללקוחות שלכם? מובן לחלוטין.

אני מזמינה אתכם לדבר ולהכיר קצת, ללא התחייבות.
דילוג לתוכן